Content marketing – przyszłość obecności w sieci

Odniesienie sukcesu w internecie determinuje wiele czynników, ale zawsze opiera się na udostępnianiu wartościowych treści. Jest to nic innego, jak sprawne prowadzenie działań opartych o content marketing. Zakładają one tworzenie materiałów, które poruszają odbiorcę. Użytkownicy odwiedzający na przykład blog firmowy zaczytują się w interesujących informacjach, których aktualnie potrzebują, którymi są obecnie zainteresowani. W ten sposób firma czy sklep internetowy staje się swego rodzaju autorytetem, źródłem wiedzy, która od zarania dziejów jest wartością najważniejszą. Przykładem może być choćby sklep internetowy prowadzący sprzedaż herbaty i kawy. Systematyczne prowadzenie bloga pozwoli potencjalnym Klientom podjąć decyzje zakupowe. Dowiedzą się oni czym charakteryzuje się dana mieszanka, skąd pochodzi, jak parzyć ją tak by uzyskać najlepsze walory smakowe. Udostępnianie tego rodzaju treści przyczynia się również w bardzo pozytywny sposób do pozycjonowania naszej strony czy sklepu. Wyszukiwarka w coraz bardziej inteligentny sposób proponuje nam dane informacje. Jeżeli uznaje, że znajdziesz to czego poszukujesz na blogu jakiegoś sklepu internetowego, to tam właśnie Cię przekieruje. Należy jednak pamiętać o odpowiednim przygotowaniu materiałów jakie udostępniamy użytkownikom. Winny być możliwie najbardziej rzetelne i rozbudowane, nie pozostawiające wątpliwości, że przygotowywała je osoba sprawnie poruszająca się w danym temacie. Na content marketing nie składa się tylko i wyłącznie tekst, to w końcu cała historia, którą chcesz przekazać, a sposobów na to jest mnóstwo. Poczynając od infografik czy zdjęć, na filmach czy podcastach skończywszy. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni i branży w jakiej się poruszamy. Należy wybierać najlepszy kanał komunikacji, ten w którym nasi odbiorcy czuja się najwygodniej. Prowadzenie sprawnych działań w social mediach determinują sukces w biznesie. Nie wystarczy już śmieszne zdjęcie z kotkiem, trzeba się znacznie bardziej wysilić. Najważniejsza jest jednak systematyczność. Jeżeli piszemy bloga lub udostępniamy filmy na naszym kanale na YouTube – użytkownicy chcący pochłaniać treści pragną więcej. Wrzucenie informacji raz na pół roku, czy raz na miesiąc to zdecydowanie za mało. Jeżeli publikujesz filmy rób to raz w tygodniu, w konkretnym dniu. Twoi wierni odbiorcy przyzwyczają się do tego i będą Cię sami poszukiwać. W ten sposób tworzysz lojalną grupę użytkowników zainteresowanych tematem. Nigdy nie jest tak, że wyczerpiesz content. Interesujących informacji w każdej dziedzinie jest tak wiele, że będziesz w stanie budować internetowy autorytet. Warto pomyśleć również o wspomnianych wcześniej podcastach, słuchowiskach, które łatwo możemy odtwarzać gdziekolwiek jesteśmy. Spędzając codziennie kilka godzin w samochodzie, możemy pochłaniać wartościowe treści. Działania udostępniające treści mają także dodatkowy atut. Możemy pozyskać choćby adres mailowy od użytkownika, dając mu w zamian materiały, niedostępne dla wszystkich.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *