Marketing efektywnościowy

Każda firma ma jeden najważniejszy cel czyli zysk. Wszystkie przedsiębiorstwa są ukierunkowane na jak największą sprzedaż produktów i usług. Żeby to uzyskać trzeba zrealizować konkretne strategie i wiedzieć co robić, znać się na swoim fachu. Trzeba też zbadać rynek, wybrać segmenty, zastosować odpowiednie narzędzia marketingowe. Ważna jest promocja produktów bo bez tego nie ma opcji, żeby odnieść jakikolwiek sukces. Jeśli nie poinformuje się klientów o swoich produktach, jak inaczej mają oni się o nich dowiedzieć? W tym wszystkim istnieje marketing efektywnościowy, czyli inaczej performance marketing, którego celem jest pozyskanie oczekiwanego rezultatu jeśli chodzi o działania konsumentów aktualnych jak i tych potencjalnych. Nie chodzi tu o kreowanie własnego wizerunku firmy, lecz wykorzystanie aktualnego wizerunku do wzrostu aktywności odbiorców w działaniach i akcjach zakupowych.

W tym typie marketingu reklamodawca nie ponosi kosztów za liczbę odsłoń danego przekazu reklamowego ale za konwersję jaka jest dokonywana na ich witrynie. Czyli np. odwiedzenie strony, zakup produktu czy zapisanie się do subskrypcji newslettera. Każde z takich działań ma określony koszt, np. koszt za kliknięcie, za reklamę za połączenie, za akcję, za sprzedaż lub złożenie zamówienia. Do przeprowadzenia działań marketingu efektywnościowego służą różnorakie narzędzia reklamowe, np. marketing mediów społecznościowych czy programy lojalnościowe, dające dodatkowe korzyści klientowi. Ważne, by zdawać sobie sprawę, ze czym innym jest kliknięcie w określony przekaz reklamowy, a czym innym jest dokonanie zakupu. Do narzędzi marketingu efektywnościowego zaliczyć możemy np. jedną z najprostszych opcji czyli wyszukiwarka Google, która umożliwia działania na takich instrumentach jak Google AdWords. Jego działalność to głównie kampanie marketingowe i tworzenie reklam tekstowych w oparciu o konkretne słowa kluczowe i frazy kluczowe. Drugim może być Gogole display Network czyli reklama, która w przeciwieństwie do tych reklam w AdWords pojawia się na stronach internetowych tematycznych należących do partnerów Google. Dzięki temu zasięg dotarcia takiego przekazu reklamowego jest znacznie szerszy. Trzecim narzędziem jest program zwiany z zakupami. Sprawia to, że w wyszukiwarce po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych pojawią się oferty ze sklepów. Kolejnym równie popularnym portalem, który może wspomóc przedsiębiorstwa w zdobywaniu kolejnych klientów jest Facebook i to co oferuje, czyli oprócz prowadzenia profilu i aktywnego kontaktu z konsumentami można również odnieść się do postów sponsorowanych, które mogą zwrócić uwagę osób, które rzeczywiście mogą być danym produktem lub usługą zainteresowane. Przy planowaniu działań marketingu efektywnościowego można, a nawet trzeba wziąć pod uwagę urządzenia mobilne i to, że coraz więcej osób korzysta z internetu na swoich urządzeniach przenośnych, a co za tym idzie to właśnie tam maja szanse zobaczyć reklamy. Ważne, by strona internetowa była dostosowana do telefonów, co pozwoli na aktualne analizowanie efektów danych kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *