Marketing rekomendacyjny – co to jest?

Aktualne trendy pokazują, że ludzie są coraz bardziej zmęczeni pracą. Nudzi i męczy ich praca w sztywno wyznaczonych ramach czasowych, długie dojazdy do pracy. To wszystko sprawia, że pracując trzeba na to poświęcić nawet kilkanaście godzin dziennie. Brakuje już w takim wypadku czasu na spotkania z najbliższą rodziną przyjaciółmi, nie ma czasu na wspólną celebrację posiłków, posiłki spożywane są w biegu. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że nie chce tak dłużej żyć. Starają się szukać jakichś alternatyw. Nie chcą być skazani na sprzedawanie swojego czasu za pieniądze, kosztem życia rodzinnego a często także kosztem zdrowia. Na szczęście istnieją alternatywy po które sięga coraz większa liczba osób.

Jedną z takich alternatywnych możliwości zarobkowych jest marketing rekomendacyjny. Okazuje się, że wiele osób zajmuje się nim zupełnie spontanicznie i w sposób całkowicie nieuświadomiony. Nie mają więc szansy na to, aby czerpać z tego korzyści. Na czym to wszystko polega? Istotą marketingu rekomendacyjnego jest polecanie produktów i usług, z których sami korzystamy i które wedle naszej własnej opinii są bardzo dobre i warto ich używać. Jest to działanie całkowicie naturalne. Ile razy bowiem każdemu z nas zdarzyło się polecić jakąś książkę, restaurację, jakiś konkretny produkt, a osoba, której to poleciliśmy, skorzystała z rekomendacji. Przecież właśnie tego typu rozmowy są często głównym rodzajem rozmów prowadzonych w gronie rodziny czy znajomych. Lubimy dzielić się swoimi doświadczeniami i opiniami. Jeśli mieliśmy do czynienia z produktem lub usługą, która może się spodobać także komuś nam bliskiemu, chętnie mu ją polecamy. Właśnie ten mechanizm jest wykorzystywany w marketingu rekomendacyjnym.

Oczywiście jednym z podstawowych warunków jest to, aby nawiązać współpracę z firmą, której produktów sami używamy. Bardzo często są to produkty, które są normalnie potrzebne w każdym gospodarstwie domowym, są używane regularnie, a dodatkowo kończą się w ciągu miesiąca i trzeba kupić kolejną porcję. W tym modelu dostępnych do promowania jest bardzo wiele różnorodnych produktów. Można znaleźć firmy dystrybuujące kawę, proszki do prania, czy kosmetyki.

Tym co skłania wiele osób do rozpoczęcia współpracy w takim modelu biznesowym jest możliwość zbudowania swojej własnej struktury osób, które będą kupować produkty dla siebie, ale także będą je oferować dalej swojej sieci kontaktów. Dzięki temu, każda sprzedaż, jaka dokona się na którymkolwiek poziomie tej struktury przyczynia się do wzrostu zysków osoby, która strukturę zbudowała. Jest to fantastyczny sposób na to, aby zapewnić sobie doskonałe źródło dochodu pasywnego. Ogromną zaletą tego biznesu jest to, że wraz z rozbudową tej struktury osób dokonujących cyklicznego zakupu, przychody rosną każdego miesiąca. I nie jest niczym dziwnym czy nieprawdopodobnym, że osoba, która zaangażowała się w ten biznes jest w stanie w ciągu nawet kilku miesięcy dojść do zarobków na poziomie nawet kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście wymaga to sporej motywacji i determinacji. Ale jest możliwe do zrealizowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *