Automatyzacja działań marketingowych

Dzisiejszy marketing to sprawa bardzo złożona, nadmiar danych staje się nie tylko dobrodziejstwem, ale także może być i przekleństwem. W odnalezieniu się w tym prawdziwym gąszczu danych, spływających ze strony internetowej, mediów społecznościowych i innych kanałów dystrybucji i komunikacji z klientami pomagają programy pozwalające na automatyzację tych procesów, tym samym zwiększając produktywność i efektywność działań marketingowych podejmowanych przez osoby na co dzień zajmujące się marketingiem. W jaki sposób takie programy mogą przysłużyć się i Twojej firmie? Dowiedz się jak pracować bardziej efektywnie w krótszym czasie.

Poza tymi działaniami, które możesz prowadzić na co dzień na swojej stronie internetowej bądź też na kanałach w mediach społecznościowych, nadal ważny jest email marketing, nawet jeśli wydaje Ci się, że to dziś przestarzała i niefunkcjonalna sfera komunikacji z obecnymi bądź potencjalnymi klientami. Nie rób tego błędu i zwróć baczną uwagę na to, co może zaoferować tego rodzaju rozwiązanie w prowadzeniu biznesu, bez względu na to, w jakiej branży działasz i jak wielkie jest przedsiębiorstwo jakie prowadzisz.

Na pewno nie raz natknąłeś się w internecie na strony, które po kliknięciu zamykającego krzyżyka pozostają przez chwilę przed Twoimi oczyma i pytają o to, czy nie chcesz otrzymywać newslettera od firmy, która ją prowadzi. Znasz to, nawet nie wywołuje to wielkiego zirytowania z Twojej strony, prawda? To właśnie jest potęga email marketingu, bo to Ty, podobnie jak na przykład poprzez polubienie strony firmy na Facebooku czy kanału wideo na YouTube wyrażasz zgodę na to, by dostawać komunikaty od tych konkretnych podmiotów gospodarczych. I tak właśnie działa, od samego swojego początku, email marketing.

A teraz wybiegnij myślami jeszcze dalej, zanurz się całkowicie w świecie, w którym możesz wykonać więcej pracy w o wiele krótszym czasie. Myślisz, że to jest coś nieprawdopodobnego? Jeśli tak uważasz, to mylisz się bardzo, bo już dziś istnieje wiele rozwiązań tego rodzaju, a korzysta z nich miliony ludzi na całym świecie.

Wyobraź sobie, że podpinasz do swojej strony lub swojego sklepu internetowego program, który nie tylko, jak na przykład Google Analitycs, zbiera dane o Twoich klientach, ale zarazem podejmuje działanie na podstawie tego, kim są lub czego poszukiwali na Twojej stronie. Brzmi to obco? Być może, ale takie właśnie rozwiązanie oferuje email marketing automation w e-commerce. Wbrew swojej długiej nazwie wszystko jest dość proste w działaniu.

Jak to działa w praktyce? Naprawdę bardzo prosto, co więcej pozwala na to, byś skupił się na rzeczach naprawdę istotnych z punktu widzenia rozwoju Twojej usługi bądź produktu a procesy czasochłonne zautomatyzował na tyle, by nie musieć się nimi zbyt często przejmować. Klient kupił coś? Nic prostszego niż wysłanie mu maila z podziękowaniem i mailem przypominającym, po, na przykład miesiącu, o nowych promocjach. Klient nie kupił, ale był wyraźnie zainteresowany? Tu też możesz wysłać ofertę. A wszystko to z automatu, sprofilowane pod dane osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *