Powszechny dostęp do internetu oraz zwiększająca się liczba portali społecznościowych oferujących coraz to nowe udogodnienia dla ich użytkowników sprawiają, że to internet staje się głównym kanałem przepływu informacji na całym świecie. Jego zaletami z pewnością jest szybkość, zasięg docierania i niski koszt. Prędkość internetu to jedno, ale jeśli chodzi o szybkość przesyłania wiadomości na cały świat można mówić nawet o „prędkości światła”. Czasem wystarczy jedno kliknięcie, by przesłać daną informację dalej w świat. W tym wypadku użytkownicy odgrywają wielką i istotną rolę, bo to często oni rozpowszechniają niektóre wiadomości przesyłając sobie je nawzajem.Takim oto sposobem dochodzimy do tego, w jaki sposób jedna informacja w kilka chwil jest w stanie przejść z jednego końca świata na drugi. Istnieją przedsiębiorstwa, które postanowiły to wykorzystać i zaczęły swoje działania opierać o tzw. marketing wirusowy. Co to jest i jak wykorzystać jego potencjał?

Jest to metoda szybkiego przepływu informacji, przekazu reklamowego, gdzie firma tworzy dany „wirus”, wrzuca go do sieci, a to użytkownicy internetu decydują o jego unikalności i o tym, czy jest ciekawy na tyle, by przesłać go dalej, do swoich znajomych, a z kolei ci znajomi robią to samo i w ten sposób przekaz reklamowy firmy rozprzestrzenia się z ogromną prędkością. Działa to na zasadzie swoistego „wirusa”, który dociera do milinów osób w szybkim tempie. Ten rodzaj działań nazywany jest również marketingiem viralowym,a polska wersja wzięła się od angielskiego słowa „viral” czyli właśnie „wirusowy”. Głównym celem tej metody jest budowanie świadomości firmy wśród użytkowników internetu. Niewielkie elementy mogą sprawić, że osoba, która zobaczy w internecie obrazek czy filmik z logiem firmy czy produktu, które ona oferuje, zapamięta ją i się nią zainteresuje. Co ważne przy tworzeniu takich przekazów reklamowych jest to, by filmik czy grafika posiadały w sobie coś wyjątkowego, nietypowego, były zabawne czy po prostu mile się je oglądało. Jeśli są w stanie wzbudzać większe emocje tym większa jest szansa, że reklama za pomocą marketingu wirusowego zyska popularność i dotrze do szerokiego grona użytkowników online. To od osób, które widzą daną reklamę zależy, czy zostanie ona przesłana dalej czy nie. Często użytkownicy przesyłają danego wirusa dalej, nie mając nawet świadomości, że biorą udział w całym procesie marketingu wirusowego i że to jakaś konkretna firma stoi za tym wszystkim. Im większy zasięg reklamy, tym większy sukces firmy w budowaniu swojego wizerunku i świadomości wśród potencjalnych klientów. Jednak stworzenie dobrego przekazu reklamowego, który zachwyci czy zaciekawi nie jest łatwe. Firmy niekiedy boja się podejmować takich wyzwań, nie wiedząc, czy ich reklama zostanie dobrze przyjęta. Z racji tego, że są na świecie firmy, które przez działania wirusowe w internecie zniszczyły częściowo lub całkowicie swój wizerunek, właśnie poprzez nieprzemyślane do końca wirusy. Reklamy te zostały wrzucone do sieci i nie było żadnych szans na cofnięcie czy usunięcie ich z internetu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here