Społeczny marketing dla Twojej firmy

Społeczny marketing dla Twojej firmy

Współczesny marketing społeczny w zasadzie równa się marketingu w social mediach – mediach społecznościowych. Czy jest on potrzebny? Właściwe pytanie powinno brzmieć, czy bez tego rodzaju marketingu w ogóle da się obejść!

Social media są ważne

Marketing w mediach społecznościowych według niektórych ludzi wydaje się zadaniem trywialnym — bo to przecież tylko śmieszkowanie w internecie i wrzucanie postów, tak by informować społeczność o aktualnościach i budować wizerunek marki. Niestety nie zawsze jest to takie proste. Marketing społecznościowy warto prowadzić w sposób przemyślany, a najlepiej w oparciu o określoną strategię.

Jak i gdzie?

Pierwszym wyborem wydaje się instagram i facebook. Dzieje się tak głównie dlatego, że są tam właściwie wszyscy — zarówno Twoi goście, oraz rywale. Rzecz jasna warto eksploatować możliwości tych serwisów, jednak nie są to jedyne miejsca, gdzie powinniśmy promować swoją spółkę.

W zależności od rodzaju aktywności, jaką kierujemy, marketing społeczny może ogarniać w naszym przypadku także YouTube czy Twittera oraz wspomnianego Instagrama. Sporo zależy tutaj od grupy finalnej, do której chcemy dotrzeć, tym bardziej że w pewnych sytuacjach fotografia lub filmik są w stanie zdecydowanie lepiej trafić do czytelnika niż długi maszynopis.

Również prowadzenie bloga kwalifikuje się jako social media marketing. Strona firmy ma być bowiem nie tylko miejscem, gdzie ewentualni goście mogą zapoznać się z ofertą naszej marki. Oprócz tego warto wykorzystać potencjał bloga w kwestii robienia społeczności, która pozwoli nam nie tylko na osiąganie dochodów, ale też na poprawianie naszej oferty.

W łatwy sposób można zastosować tutaj pewnego rodzaju „degustację” produktów lub usług. Nagrodę w zorganizowanym przez nas konkursie, stanowić bowiem może możliwość przetestowania naszego produktu w zamian za wyrażenie opinii o nim na danym portalu społecznościowym czy blogu. Dzięki temu otrzymujemy nie tylko wiarygodną reklamę — w końcu produkt przetestował ktoś bezstronny — ale także cenną informację zwrotną.

Niezłym pomysłem może być także pokazanie Twojej usługi w formie np. filmu umieszczonego na YouTubie. W ten sposób nie tylko wiele lepiej uwidocznione jest funkcjonowanie danego produktu, ale wskazujemy też sposób zastosowania, który daje najlepsze rezultaty, wyjątkowo sprawdza się to np. w przypadku lekarstw i usług medycznych.

Marketing społecznościowy dla serwisu

Odzew od rzeszy czytelników jest tym, co jest specyficzne dla marketingu w mediach społecznościowych. Dzięki niemu możemy zdecydowanie prędzej przysposabiać ofertę do wymagań rynkowych, a zatem ominąć ewentualnych strat ze względu na nietrafiony wytwór czy usługę. Wsparcie ze strony czytelników i obserwatorów daje znaczącą przewagę nad innymi formami marketingu.

Marketing w mediach społecznościowych to względnie świeże narzędzie, które pomaga zdobywać gości i wykonać wizerunek marki. Warto jednak wykorzystać jego potencjał możliwie najpełniej, gdyż tradycyjne formy marketingu mogą z czasem okazać się coraz mniej produktywne w konfrontacji do marketingu w social mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *