Skuteczne prowadzenie biznesu polegającego na sprzedaży już dawno nie ogranicza się do dostarczania konsumentom wysokiej jakości produktów i usług. W większości branż rynek jest zbyt konkurencyjny. Jak rozwijać firmę w takich warunkach? Między innymi wyprzedzając konkurentów w obszarach takich jak marketing, obsługa klienta i usprawnianie procesów sprzedażowych. Oto skuteczne metody na rozwój biznesu.

Podążanie za trendami

W marketingu i sprzedaży nie wolno zostawać w tyle. Praktycznie co roku pojawiają się nowe trendy i rozwiązania dotyczące tych obszarów. Należy uważnie je śledzić i w razie potrzeby natychmiast wdrażać. Atrakcyjne powiadomienia push jako uzupełnienie tradycyjnego mailingu. Efektywne chatboty zamiast infolinii, przekładające się na oszczędności i wygodne dla klientów. Indywidualne wiadomości do konsumentów zamiast uniwersalnej reklamy. Marketing afiliacyjny, sprzedaż przez social media i wiele innych. To tylko wybrane przykłady aktualnych trendów. Gdy pojawią się kolejne możliwości, warto wdrożyć je przed konkurencją.

Budowanie relacji z klientem

Klienci kontaktują się z firmą na różne sposoby średnio 65 razy w roku! Tylko jeden na pięciu wraca do nas po nieudanej sprzedaży, co i tak nie oznacza, że w przyszłości będzie lojalny. Na nasyconym rynku utrzymanie klienta może okazać się znacznie droższe niż pozyskanie nowego. Dlatego tak istotną rolę odgrywa sprawne zarządzanie relacjami z klientem – CRM. Dobrymi praktykami są kontakty posprzedażowe, bonusy za lojalność i fachowa obsługa. Co ciekawe, aż 86%    konsumentów jest w stanie wydać więcej przy dobrej obsłudze.

Wdrożenie platformy CRM zgodnie z potrzebami

W jaki sposób zadbać o wysokie standardy polityki CRM mając w bazie tysiące, a nawet miliony klientów i nie zbankrutować? Dziś z pomocą przychodzą nam rozbudowane systemy CRM, takie jak Salesforce. Zarządzanie sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta i procesami wewnętrznymi w przedsiębiorstwie staje się dzięki nim maksymalnie zautomatyzowane. Do dyspozycji mamy także partnerów, którzy potrafią skutecznie dostosować system CRM do indywidualnych potrzeb firmy i specyfiki danego rynku. Więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie craftware.pl – firmy, która wspiera w tym aspekcie czołowe polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa. Wdrożenie odpowiedniego systemu CRM przyczynia się średnio do podniesienia sprzedaży o 25%!   

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here