Marketing ogólnie rzecz biorąc polega na tym, aby dany towar lub usługę oferowane przez pewną firmą, dostarczyć do klienta końcowego. Chodzi w tym o to, aby tego potencjalnego klienta zlokalizować, określić jakie posiada on potrzeby lub też z jakimi problemami może się borykać. Na tej podstawie tworzy się wtedy opis i cechy danego produktu, towaru czy usługi w taki sposób, aby jak najbardziej szczegółowo przekonać klienta, że ten właśnie produkt czy usługa jest najlepszym z możliwych sposobów na zaspokojenie jego potrzeb lub na rozwiązanie jego problemu. Ludzie, którzy zajmują się sprzedażą już od najdawniejszych czasów zdawali sobie sprawę, że klient decydując się na kupno danej rzeczy robi to z powodów czysto egoistycznych – aby zaspokoić jakąś swoją potrzebę. Przy czym, co bardzo interesujące, klienci nie zawsze są w stanie świadomie zdawać sobie sprawę z istnienia takiej właśnie motywacji do zakupu.

Oczywiście wraz z rozwojem cywilizacji sposoby dotarcia do klienta z przekazem reklamowym czy marketingowym stale rosły. Również klienci, coraz bardziej atakowani reklamą, mają jej niekiedy dość. Zwłaszcza jeśli jest to reklama nachalna, źle dopasowana. Swobodny dostęp do internetu oraz urządzeń mobilnych również znacznie zwiększa ilość reklam i wszelkiego rodzaju treści marketingowych z jakimi zwykły człowiek styka się każdego dnia. Z tego też powodu firmy dążą do tego, aby reklama, która dociera do klienta nie była tak oczywista. Aby jak najbardziej precyzyjnie określić potrzeby, problemy i oczekiwania każdego pojedynczego klienta lub grupy podobnych klientów. Przygotowuje się wiele różnych reklam, wszystko zależy od tego, do kogo skierowany jest komunikat. Określanie potrzeb i problemów klientów, a także przygotowywanie precyzyjnych treści marketingowych i docieranie do klienta z wykorzystaniem odpowiednich środków przekazu to zadania, które ma do wykonania specjalista ds marketingu.

Na szczęście nie musi on robić tego wszystkiego samodzielnie. Zazwyczaj buduje on zespół, gdzie każda poszczególna osoba lub pewien dział w firmie zajmuje się określonym, specyficznym elementem całego procesu. On z kolei musi to wszystko zaplanować, koordynować, rozdzielać zadania i przydzielać ludzi do tych zadań, które wykonują najlepiej. Odpowiednio przeprowadzony proces dotarcia do klienta z dopasowanym do niego przekazem jest w stanie drastycznie zwiększyć zyski ze sprzedaży reklamowanych produktów czy usług. Z tego też powodu specjaliści do spraw marketingu to bardzo często poszukiwani przez firmy pracownicy. Są oni także adekwatnie do swoich umiejętności i efektów jakie potrafią wypracować, bardzo dobrze wynagradzani.

Żeby w ogóle móc zacząć pracować na tym stanowisku trzeba legitymować się przede wszystkim odpowiednim wykształceniem. Preferowane jest wykształcenie wyższe na kierunku takim jak marketing, zarządzanie czy ekonomia. Bardzo ważnym kryterium jest znajomość języka angielskiego. Nie mniej istotne jest to, aby posiadać minimum 1-2 letnie doświadczenie w marketingu na niższych stanowiskach. Z pewnością jest to zawód i wysiłek, który się opłaca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here