Buzz marketing, czyli szeptanie o marce

Działania marketingowe to coś z czym prędzej czy później zmierzyć się musi każda firma, która chce zaistnieć w świadomości większej liczby klientów i zwiększyć swoje zyski. Dawniej wystarczyło po prostu uruchomić sklep czy punkt usługowy w dobrej lokalizacji, a klienci przychodzili samodzielnie. Szczególnie wtedy, gdy realnie istniała potrzeba, którą zaspokajał dany punkt, a w pobliżu nie było żadnej konkurencji. Ale te czasy dawno odeszły w zapomnienie. Aby dziś zdobyć klientów oraz ich zaangażowanie trzeba poświęcić na to mnóstwo pracy, a nierzadko także ogromne ilości pieniędzy. Ale zdecydowanie inwestycje ponoszone na marketing są tego warte. Wystarczy tylko zaufać specjalistom i osobom doświadczonym.

Szczególnie w czasach, kiedy każdy niemal człowiek ma swobodny dostęp do internetu oraz do urządzeń mobilnych, działania marketingowe mogą być prowadzone bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej. Dostępnych jest także całe mnóstwo różnego rodzaju technik i strategii. Każda ma swój określony cel oraz sposoby postępowania. Zanim więc przystąpi się do realizacji konkretnej strategii warto zapoznać się z całą jej charakterystyką. Wszystko po to, żeby móc się upewnić, czy to właśnie ta strategia będzie w stanie przybliżyć firmę do efektów, jakie ta zamierza tymi działaniami osiągnąć.

Jednym z bardzo popularnych trendów w działaniach reklamowych i marketingowych wielu firm jest buzz marketing. Jest on także zwany po polsku marketingiem szeptanym albo też marketingiem plotki. To nic innego jak odpowiednie wykorzystanie faktu, że ludzie uwielbiają dyskutować ze sobą na wiele różnych tematów czy dzielić się swoją opinią. W marketingu szeptanym wykorzystuje się także efekt, zgodnie z którym ludzie zdecydowanie bardziej ufają swoim znajomym i rodzinie niż firmom. Z tego też powodu, jeśli ktoś kogo znamy i ufamy mu, wypowiada się pochlebnie o usługach jakiejś firmy, poleca jej usługi lub towary, to będziemy bardziej skłonni również dokonać podobnego zakupu. W ten sposób wyeliminowane zostaje ryzyko samodzielnego poszukiwania i testowania produktu.

Ta forma marketingu jest szczególnie mocno wykorzystywana na wszelkiego rodzaju forach dyskusyjnych, ale także w mediach społecznościowych czy na różnego rodzaju blogach tematycznych. Zadaniem marketera jest w tej sytuacji odpowiednie zainicjowanie dyskusji. W dalszym etapie to właśnie konsumenci kontynuują temat, wypowiadając się na temat swoich doświadczeń z konkretnym produktem, usługą lub firmą jako taką. Jednym z głównych założeń tak prowadzonej kampanii reklamowej jest jest spontaniczność a także naturalność przekazu. Dlatego odpowiednie zainicjowanie całej dyskusji nie jest zadaniem prostym. Jeśli rozpoczęcie będzie dobre to całość posunie się już dalej samoistnie. Zwykli użytkownicy będą dyskutować między sobą na temat produktu, marki czy usługi. Dzięki temu osoba, która trafi na tę dyskusję będzie mogła zapoznać się z opiniami wielu osób i w ten sposób istnieje większa szansa, że dokona zakupu, niż gdyby po prostu obejrzała reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *